hittarecept.se smulansmat.blogg.se - Linsgryta

Linsgryta

Hej!
Vegetarisk mat är något som tyvärr görs alldeles för sällan här hemma. Mest på grund av idétorka tror jag. Idag provade jag i alla fall denna linsgryta som var riktigt god. Mycket smak och värmande i kylan.
 
 
 
 
 
Detta behövs för 4 portioner:
200 g rotselleri
1 äpple
10 cm purjolök
1 msk curry
2 lagerblad
1 burk krossad tomat
1,5 dl röda linser
2 grönsaksbuljongtärningar
salt
5 dl vatten
 
Gör så här:
Skala rotsellerin. Riv rotselleri och äpple grovt på ett rivjärn. Hacka purjolöken fint. Hetta upp lite olja i en stekpanna och häll i rotselleri, purjolök, äpple och curry. Stek i några minuter så att det mjuknar. Tillsätt resterande ingredienser och låt koka i 10 minuter. Smaka av med salt. Servera med bröd.
 
 
rememberthiis.blogg.se
2016-01-25 @ 17:28:21
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Låter jättegott :)

Happy
2016-01-25 @ 22:35:49
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/

Vegetariskt är ju det lättaste du kan laga ;)

Ett tips är att prenumerera på magasinet Vego, typ 100 olika recept varje nummer!
Rekomenderas!

Svar: Tack för tipset 😄. Ska kolla in den. Är nog en vanesak kan jag tänka mig.
smulansmat.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0